Drukarka fiskalna brak papieru

Jeżeli prowadzisz restaurację, bar, kawiarnię albo fast-food z zapiekankami niniejszy rozdział jest dla Ciebie. Od 2015 roku wszystka osoba prowadząca w Polsce punkt gastronomiczny, również tzw. "małej gastronomii" ma cel rejestrowania sprzedaży poprzez kasę fiskalną niezależnie od wysokości swoich obrotów.

W pracy w pokojach gastronomicznych możemy wystąpić dwa główne typy urządzeń: kasę fiskalną, czyli urządzenie działające samodzielnie oraz drukarkę fiskalną, jaką należy podłączyć do komputera z aplikacją sprzedażową, ponieważ nie ma ona nawet własnej klawiatury. To różne rozwiązanie zaczynane jest w pełnych restauracjach czy sieciach szybkiej obsługi. Małe lokale zazwyczaj nie posiadają programów komputerowych do obsługi klientów przy poszczególnych stolikach. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna być mało charakterystycznych cech, odróżniających ją od zwykłej kasy fiskalnej i pomagających pracę kelnerom lub gospodarzom, takich jak: podwyższona siłę na zalanie i zabrudzenie, wytrzymały akumulator, szybką wymianę papieru, intuicyjną i bezproblemową obsługę czy szybki wydruk paragonu, dla mężczyzny który z niecierpliwością czeka przy stoliku na nasze zdanie. Dodatkowym plusem jest możliwość zapisu elektronicznej kopii paragonu, zezwalająca na zapisywanie wydruków np. na mapie pamięci, co poprawia ich noszenie przez wymagane przepisami 5 lat. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna posiadać odpowiednie wymiary, pozwalające na jej bliskie stosowanie na ladzie czy przy stolikach oraz przenoszenie po wszystkim domu, a też nowoczesny i przystępny design. Oprogramowanie gastronomiczne idzie na prawdziwe monitorowanie sprzedaży i długie rozliczanie kelnerów. Zakup kasy fiskalnej znaczy dla wielu rozpoczynających działalność jeden z znaczniejszych nakładów, zatem warto wspomnieć, że przy spełnieniu kilku warunków można uzyskać na ten projekt ulgę, wynoszącą nawet 90% ceny kasy. Warto też odpowiednio wcześniej rozejrzeć się za kasą dla gastronomii, żebym posiadać zdolność jej przetestowania oraz przeszkolenia gości z zasad jej konsumowania i współpracy z programami do obsługi punktów restauracyjnych.